povolání
Manažer poštovního provozu
Odborný směr: |
Poštovní a doručovatelské služby |
Odborný podsměr: |
nezařazeno do odborného podsměru |
Kvalifikační úroveň: |
Magisterský studijní program (NSP 7) |
Regulované povolání
Ne
ID jednotky práce
101191
Datum zveřejnění
30. 9. 2008
Datum poslední aktualizace
24. 2. 2024
Charakteristika
Pracovní činnosti
- Řízení a koordinace činností zaměstnanců v oddělení nebo odboru na velké poště (nad 50 zaměstnanců) nebo v logistickém centru.
- Vykonávání příslušných administrativních a personálních opatření.
- Kontrola dodržování předpisů, pravidel a směrnic.
- Dohled nad dodržováním technologických postupů.
- Řešení stížnosti a reklamací.
- Plánování úkolů pošty nebo přepravního centra.
- Zodpovědnost za časové, personální, materiálně technické i finanční zabezpečení úkolů.
- Řešení častých problémů vznikajících v souvislosti s plněním úkolů i s celým provozem přepravního centra, a to jak problémů pracovních, tak i problémů osobních a mezilidských.
- Motivování a odměňování pracovníků.
- Vedení porad podřízené jednotky i účast na poradách u nadřízeného.
Kompetenční požadavky k výkonu povolání
Seznam odborných znalostí a odborných dovedností klíčových pro výkon povolání.
Odborné dovednosti
Odborné dovednosti označují schopnost vykonávat určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností. Jedná se tedy o schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
Odborné dovednosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK)
Pro toto povolání nejsou odborné dovednosti dosud zpracovány.
Odborné znalosti
Odborné znalosti označují teoretické vědomosti požadované pro výkon povolání. Odborné znalosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK).
Pro toto povolání nejsou odborné znalosti zpracovány.
Obecné dovednosti
Odborné kompetence obecné (průřezové) jsou souborem odborných požadavků potřebných pro výkon práce, které zcela výhradně nesouvisí s určitou profesí. Mají průřezový charakter a jsou uplatnitelné napříč obory (např. práce na PC).
Pro toto povolání nejsou odborné znalosti dosud zpracovány.
Digitální kompetence
Digitální kompetence jsou souborem teoretických znalostí, praktických dovedností, schopností a postojů člověka nezbytných pro používání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií k plnění pracovních úkolů.
Pro toto povolání nejsou digitální kompetence dosud zpracovány.
Měkké kompetence
Měkké kompetence (soft skills) jsou souborem požadavků potřebných pro kvalitní výkon práce nezávislých na konkrétní odbornosti, ale na komplexních schopnostech člověka. Jsou napříč obory přenositelné a uplatnitelné (např. tvořivé myšlení, komunikace, vedení lidí).
Pro toto povolání nejsou měkké kompetence dosud zpracovány.