Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 102195

Lektor dalšího vzdělávání

Lektor dalšího vzdělávání řídí a realizuje výukový proces v dalším vzdělávání.

Odborný směr: Věda, vzdělávání, sport
Odborný podsměr: další vzdělávání
Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Spolupráce s koordinátory a projektanty kurzu při určování a konkretizaci obsahu a struktury kurzu.
  • Rozpracování cílů a obsahu kurzu včetně požadovaných kompetencí do detailního plánu a rozvrhu vzdělávání.
  • Volba a příprava a využití didaktické techniky, učebních textů a dalších učebních pomůcek.
  • Zpracování vlastních učebních nebo podpůrných textů.
  • Příprava a sestavování prezentací.
  • Příprava scénářů a materiálně technického zajištění modelových situací a dalších činností.
  • Navazování vztahu s účastníky dalšího vzdělávání a dohody pravidel a průběhu vzdělávání.
  • Motivování účastníků vzdělávacího programu.
  • Vstupní hodnocení kompetencí a dalších charakteristik účastníků kurzu.
  • Prezentace učiva s přizpůsobením účastníkům kurzů.
  • Vedení a řízení tréninku a procvičování dovedností a kompetencí, vč. využití didaktické techniky.
  • Vedení a řízení modelových situací a dalších činnosti účastníků, vč. využití didaktické techniky.
  • Vedení a řízení diskuzí, vč. využití didaktické techniky.
  • Ověřování znalostí, dovedností a kompetencí účastníků.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávání a tréninku.
  • Poskytování individuálních konzultací.
  • Zadávání a hodnocení samostatných a skupinových prací účastníků.
  • Vedení dokumentace kurzu.
  • Instruktáže účastníků vzdělávacího programu o BOZP a PO.

CZ-ISCO

  • 23204 - Lektoři dalšího vzdělávání
  • 23530 - Lektoři a učitelé jazyků na ostatních školách
  • 23560 - Lektoři a učitelé informačních technologií na ostatních školách
  • 2320 - Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování, odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) a lektoři dalšího vzdělávání
  • 2353 - Lektoři a učitelé jazyků na ostatních školách
  • 2356 - Lektoři a učitelé informačních technologií na ostatních školách

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020

Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování, odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) a lektoři dalšího vzdělávání (CZ-ISCO 2320)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha - - - 38 712 Kč 46 315 Kč 55 773 Kč
Středočeský kraj - - - 35 874 Kč 43 206 Kč 52 037 Kč
Jihočeský kraj - - - 36 966 Kč 44 018 Kč 52 185 Kč
Plzeňský kraj - - - 37 611 Kč 44 872 Kč 53 494 Kč
Karlovarský kraj - - - 37 464 Kč 43 542 Kč 52 009 Kč
Ústecký kraj - - - 35 537 Kč 41 384 Kč 51 157 Kč
Liberecký kraj - - - 36 325 Kč 42 561 Kč 52 161 Kč
Královéhradecký kraj - - - 36 206 Kč 42 797 Kč 51 111 Kč
Pardubický kraj - - - 36 196 Kč 42 203 Kč 50 502 Kč
Kraj Vysočina - - - 36 599 Kč 44 971 Kč 58 170 Kč
Jihomoravský kraj - - - 36 116 Kč 42 662 Kč 51 487 Kč
Olomoucký kraj - - - 35 450 Kč 42 090 Kč 50 508 Kč
Zlínský kraj - - - 37 371 Kč 44 645 Kč 54 112 Kč
Moravskoslezský kraj - - - 36 613 Kč 44 316 Kč 53 682 Kč

Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
2320 Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování, odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) a lektoři dalšího vzdělávání 38 910 Kč 43 370 Kč
2353 Lektoři a učitelé jazyků na ostatních školách - 40 642 Kč
23204 Lektoři dalšího vzdělávání 35 970 Kč 40 596 Kč

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zraková zátěž x x
Duševní zátěž x x
Pracovní doba, směnnost x x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru pedagogika 7501T

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program xxxxT

Další vzdělání

Profesní kvalifikace

  • Lektor/lektorka dalšího vzdělávání (75-001-T)

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
j41.D.2027 Sestavení obsahu a struktury vzdělávacího programu na základě stanovených vzdělávacích cílů, vč. z nich vyplývajících kompetencí 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j41.D.2213 Rozpracování obsahu kurzu do minutového scénáře vč. volby didaktických pomůcek a metod výuky 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j42.C.6201 Zjišťování úrovně vstupních kompetencí a vzdělávacích potřeb účastníků vzdělávacího programu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j41.C.6413 Prezentace vzdělávacího obsahu s využitím interaktivního přístupu, řešení problémů a rozbory příkladů z praxe s využitím didaktických pomůcek 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j41.C.6410 Příprava, řízení a vyhodnocení modelových situací a metod práce se skupinou 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j41.C.6151 Zadávání samostatných a skupinových prací účastníkům vzdělávacího programu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j41.D.3416 Hodnocení účinnosti vzdělávání a dosažení nastavených vzdělávacích cílů a požadovaných kompetencí 7 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i52._.0031 andragogika 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j42._.0001 didaktika vyučovaného oboru 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j31._.0026 psychologie vzdělávání dospělých 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j42._.0002 hodnocení, testování a měření ve vzdělávání 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j41._.0041 metody a postupy lektorství v odborných kurzech 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j41._.0015 výuka odborných disciplin 7 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 1
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 5
2.6 Kompetence k vedení lidí 3
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 4
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 5
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 5
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 4
4.4 Kompetence k řešení problémů 4
4.5 Kompetence k samostatnosti 5
4.6 Kompetence k výkonnosti 4
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 5
1.2 Kompetence k flexibilitě 5
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 4

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf