| Typ JP | ID | 
|---|---|
| WorkUnitTypeEnum.1 | 30727 | 
Tapetář upravuje podkladové plochy a dekoruje povrchy stěn a stropů a jiné plochy tapetami papírovými a speciálními.
| Odborný směr: | Stavebnictví a zeměměřictví | 
| Odborný podsměr: | stavební řemesla | 
| Kvalifikační úroveň: | Střední vzdělání s výučním listem tříleté | 
| Alternativní názvy: | Paperhanger | 
| Regulovaná jednotka práce: | Ne | 
| Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do | 
| Hlavní město Praha | - | - | - | 28 379 Kč | 37 191 Kč | 49 354 Kč | 
| Moravskoslezský kraj | 27 668 Kč | 41 774 Kč | 51 645 Kč | - | - | - | 
| Medián za ČR celkem | |||
|---|---|---|---|
| CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
| 7131 | Malíři (včetně stavebních lakýrníků a natěračů), tapetáři | 31 421 Kč | 34 288 Kč | 
| Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO | 
|---|---|---|
| 7131 | Malíři (vč. stavebních lakýrníků a natěračů), tapetáři | http://data.europa.eu/esco/isco/C7131 | 
| Název | 1 | 2 | 3 | 4 | 
|---|---|---|---|---|
| Zátěž prachem | x | x | ||
| Zátěž chemickými látkami | x | x | ||
| Celková fyzická zátěž | x | x | ||
| Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | x | ||
| Práce ve výškách | x | x | ||
| Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | x | ||
| Zátěž teplem | x | |||
| Zátěž chladem | x | |||
| Zátěž hlukem | x | |||
| Zátěž vibracemi | x | |||
| Zátěž invazivními alergeny | x | |||
| Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
| Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
| Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
| Zraková zátěž | x | |||
| Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
| Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
| Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
| Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
| Duševní zátěž | x | |||
| Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
| Pracovní doba, směnnost | x | 
                        Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: | 
                    ||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| RVP | Malíř a lakýrník | 39-41-H/01 | ||
                        Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: | 
                    ||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| RVP | Malířské a natěračské práce | 36-57-E/01 | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s výučním listem v oboru malíř-natěrač, malířské a natěračské práce | 3657E | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s výučním listem v oboru štukatér, štukatérské práce | 3663H | ||
                    Odborné dovednosti | 
                |||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost | 
| g11.D.2132 | Návrh pracovních postupů provádění a oprav tapetování | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| e73.A.2031 | Tmelení ploch a broušení tmelených ploch | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11.D.3928 | Posuzování stavu podkladu před prováděním tapetování; stanovení způsobu přípravy podkladu | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11.D.2127 | Návrh barevného řešení tapetovaných ploch a prostorů | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11.A.3327 | Upevňování lišt a jiných dekorativních prvků na stěny a stropy při provádění tapetářských prací | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11.A.3330 | Příprava tapet a lepidel v souladu s instrukcemi výrobce před prováděním tapetářských prací | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11.A.3331 | Příprava k použití a určení nátěrových hmot vhodných pro úpravu tapet nátěrem | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11.D.5017 | Výpočet množství tapet (v metrech čtverečných), spotřeby materiálů a zpracování položkového rozpočtu | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11.A.2039 | Lepení tapet na stěny a stropy, opracování detailů a montáž zakončovacích lišt | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
                    Odborné znalosti | 
                |||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost | 
| g11._.0056 | tapety, lepidla a pomocné prostředky pro tapetářské práce | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| g11._.0049 | technologie tapetářských prací | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| l24._.0022 | bezpečnost práce a požární ochrana ve stavebnictví | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
| e73._.0048 | nátěrové hmoty, spojovací materiál, tmely a jiné | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 | 
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
                    Obecné dovednosti | 
                ||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-3 | 
| b01 | Počítačová způsobilost | 1 | 
| b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 2 | 
| b03 | Numerická způsobilost | 2 | 
| b04 | Ekonomické povědomí | 1 | 
| b05 | Právní povědomí | 0 | 
| b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 0 | 
| b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 0 | 
| b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 | 
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
                    Měkké kompetence | 
                ||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-5 | 
| 2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 0 | 
| 2.6 | Kompetence k vedení lidí | 0 | 
| 3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 0 | 
| 1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 0 | 
| 4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 0 | 
| 1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 0 | 
| 4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 2 | 
| 4.4 | Kompetence k řešení problémů | 0 | 
| 4.5 | Kompetence k samostatnosti | 3 | 
| 4.6 | Kompetence k výkonnosti | 2 | 
| 2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 3 | 
| 1.2 | Kompetence k flexibilitě | 2 | 
| 1.3 | Kompetence ke kreativitě | 3 | 
| 2.2 | Kompetence ke kooperaci | 0 | 
| 2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 0 | 
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.