| Typ JP | ID |
|---|---|
| WorkUnitTypeEnum.1 | 255 |
Garderobiér připravuje, upravuje a opravuje scénické kostýmy a jejich doplňky.
| Odborný směr: | Umění a kultura |
| Odborný podsměr: | nezařazeno do odborného podsměru |
| Kvalifikační úroveň: | Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou |
| Alternativní názvy: | Dresser |
| Regulovaná jednotka práce: | Ne |
| Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
|---|---|---|
| 3435 | Ostatní odborní pracovníci v oblasti umění a kultury | http://data.europa.eu/esco/isco/C3435 |
| Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|---|---|---|---|
| Zátěž chladem | x | x | ||
| Zátěž prachem | x | |||
| Zátěž chemickými látkami | x | |||
| Zraková zátěž | x | |||
| Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
| Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
| Duševní zátěž | x | |||
| Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
| Pracovní doba, směnnost | x | x | ||
| Zátěž teplem | x | |||
| Zátěž hlukem | x | |||
| Zátěž vibracemi | x | |||
| Zátěž invazivními alergeny | x | |||
| Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
| Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
| Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
| Celková fyzická zátěž | x | |||
| Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
| Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
| Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
| Práce ve výškách | x | |||
| Zvýšené riziko obecného ohrožení | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| RVP | Krejčí | 31-58-H/01 | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s výučním listem v oboru krejčí, krejčovské práce | 3158H | ||
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| RVP | Šití oděvů | 31-59-E/01 | ||
Odborné dovednosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| e22.B.4001 | Seřizování šicích strojů pro jednotlivé druhy stehů, výměna nití, jehel a příslušenství | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m14.A.6021 | Oblékání účinkujících umělců do určených kostýmů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m14.A.5013 | Čištění a praní scénických kostýmů a doplňků v umělecké tvorbě | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m14.D.8013 | Vedení evidence scénických kostýmů a doplňků v umělecké tvorbě | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m14.A.4011 | Opravy a údržba scénických kostýmů a doplňků v umělecké tvorbě | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m14.Z.4012 | Organizace práce a řízení v oblasti servisu scénických kostýmů a doplňků v umělecké tvorbě | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m14.A.6022 | Skladování scénických kostýmů a doplňků, balení pro transport a jejich případná likvidace | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m14.A.4012 | Náročná úprava kostýmů, zvětšení nebo zmenšení | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| e21._.0002 | textilní materiály a produkty, druhy, vlastnosti, vady, způsoby rozborů a zkoušek | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m12._.0022 | kostýmy pro film a divadlo | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-3 |
| b01 | Počítačová způsobilost | 2 |
| b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
| b03 | Numerická způsobilost | 2 |
| b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
| b05 | Právní povědomí | 1 |
| b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 1 |
| b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 0 |
| b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-5 |
| 2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 3 |
| 2.6 | Kompetence k vedení lidí | 0 |
| 3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 2 |
| 1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 3 |
| 4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 3 |
| 1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 3 |
| 4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 3 |
| 4.4 | Kompetence k řešení problémů | 3 |
| 4.5 | Kompetence k samostatnosti | 3 |
| 4.6 | Kompetence k výkonnosti | 3 |
| 2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 3 |
| 1.2 | Kompetence k flexibilitě | 3 |
| 1.3 | Kompetence ke kreativitě | 4 |
| 2.2 | Kompetence ke kooperaci | 3 |
| 2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.