| Typ JP | ID |
|---|---|
| WorkUnitTypeEnum.2 | 103059 |
Webový interakční designer vytváří koncept webových stránek na základě zadání od klienta a potřeb budoucích návštěvníků webu. Zabývá se uživatelským výzkumem, zpracovává návrh obsahu a struktury webu. Výstupy jeho práce dále rozpracovává webový grafik, webový kodér a programátoři.
| Odborný směr: | Informační technologie |
| Odborný podsměr: | navrhování, projektování a poradenství v IT |
| Kvalifikační úroveň: | Bakalářský studijní program; Vyšší odborné vzdělání |
| Alternativní názvy: | UX designer, User experience designer, Webdesigner, Interakční designer |
| Nadřízené povolání: | Webdesigner |
| Příbuzné specializace: | Webový grafik, Webový kodér |
| Regulovaná jednotka práce: | Ne |
| Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
| Hlavní město Praha | 43 246 Kč | 56 121 Kč | 92 153 Kč | - | - | - |
| Medián za ČR celkem | |||
|---|---|---|---|
| CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
| 2166 | Grafici a výtvarníci v multimédiích | 51 740 Kč | - |
| Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
|---|---|---|
| 2166 | Grafici a výtvarníci v multimédiích | http://data.europa.eu/esco/isco/C2166 |
| Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|---|---|---|---|
| Zraková zátěž | x | x | ||
| Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | x | ||
| Lokální zátěž jemné motoriky | x | x | ||
| Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | x | ||
| Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | x | ||
| Celková fyzická zátěž | x | |||
| Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
| Duševní zátěž | x | |||
| Zátěž teplem | x | |||
| Zátěž chladem | x | |||
| Zátěž hlukem | x | |||
| Zátěž vibracemi | x | |||
| Zátěž prachem | x | |||
| Zátěž chemickými látkami | x | |||
| Zátěž invazivními alergeny | x | |||
| Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
| Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
| Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
| Práce ve výškách | x | |||
| Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
| Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
| Pracovní doba, směnnost | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| RVP | Informační technologie | 18-20-M/01 | ||
| RVP | Informatické obory | 18-xx-M/xx | ||
| RVP | Grafický design | 82-41-M/05 | ||
| RVP | Multimediální tvorba | 82-41-M/17 | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru informatika | 1801R | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru aplikovaná informatika | 1802R | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program ve skupině oborů informatické obory | 18xxR | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru elektrotechnika a informatika | 2612R | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru inženýrská informatika | 3902R | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru systémové inženýrství a informatika | 6209R | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru informační studia a knihovnictví | 7201R | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Vyšší odborné vzdělání v oboru výpočetní technika a informační technologie | 2631N | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Vyšší odborné vzdělání v oboru informační služby, knihovnictví | 7241N | ||
Odborné dovednosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| j22.D.1145 | Analýza a zhodnocení webu a jeho grafického návrhu | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j22.D.1148 | Základy výzkumu požadavků uživatelů na webovou prezentaci | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j22.D.1149 | Aplikace základů kognitivní psychologie a behaviorální ekonomie pro práci na webové prezentaci | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j22.D.3421 | Identifikace požadavků a představ zákazníka o webových stránkách | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j22.C.2421 | Prezentace možných řešení webových stránek zákazníkovi | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| m16.B.2056 | Obsluha počítačů a počítačových programů pro tvorbu webdesignu a multimediálních programů | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| i41.D.1211 | Orientace v příslušné legislativě | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j22.D.1138 | Orientace ve webových technologiích | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j22.D.1142 | Zpracování návrhu obsahu a struktury webu | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j22.D.1143 | Zpracování návrhu uživatelského rozhraní webové prezentace | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j22.D.1144 | Evaluace návrhu webu | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| j31._.0024 | psychologie reklamy a trhu | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| m12._.0006 | grafický design | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| h11._.0008 | fáze nákupního cyklu | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j21._.0007 | webová analytika | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j21._.0008 | informační architektura | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j21._.0010 | pravidla pro validaci webových formulářů na webových stránkách a výpis validačních zpráv | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-3 |
| b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
| b03 | Numerická způsobilost | 2 |
| b04 | Ekonomické povědomí | 1 |
| b05 | Právní povědomí | 2 |
| b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 2 |
| b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-5 |
| 2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 4 |
| 1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
| 2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 3 |
| 4.5 | Kompetence k samostatnosti | 4 |
| 4.4 | Kompetence k řešení problémů | 4 |
| 1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.