Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 101285 |
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování a odborné praxe vyšší odborné školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při praktické přípravě studentů vyšší odborné školy.
Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
Odborný podsměr: | základní, střední a vyšší vzdělávání |
Kvalifikační úroveň: | Bakalářský studijní program; Vyšší odborné vzdělání |
Alternativní názvy: | Pedagog, Učitel |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | 36 563 Kč | 55 128 Kč | 102 691 Kč | - | - | - |
Středočeský kraj | 25 795 Kč | 48 742 Kč | 106 593 Kč | - | - | - |
Jihočeský kraj | 34 707 Kč | 45 506 Kč | 73 825 Kč | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 37 565 Kč | 57 956 Kč | 111 965 Kč | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 33 360 Kč | 47 046 Kč | 84 376 Kč | - | - | - |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2310 | Učitelé na vysokých a vyšších odborných školách | 52 296 Kč | 52 180 Kč |
23107 | Učitelé na vyšších odborných školách | - | 52 767 Kč |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | x | ||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Vyšší odborné vzdělání | xxxxN | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou | xxxxK | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou | xxxxL | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) | xxxxM | ||
KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program | xxxxR |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.C.6212 | Vyučování formou příkladů, problémových situací, vedení k vlastnímu objevování, organizace samostatné činnosti žáků (studentů) | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2211 | Rozložení učebních osnov a vzdělávacích cílů do jednotlivých témat a úkonů | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2212 | Rozpracování vyučovacích témat a úkonů do příprav pro jednotlivé vyučovací hodiny | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.7211 | Úpravy obsahu učiva podle změn ve vývoji vědy a techniky, podle zaměření podniků v místě školy, apod. | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6221 | Motivování k zájmu o učivo, samostatné činnosti a podpora zvídavosti a spolupráce | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6311 | Zjišťování, jak žáci (studenti) pochopili učivo | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6312 | Ústní a písemné zkoušení | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6611 | Předvádění praktických činností | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6612 | Vedení žáků (studentů) při provádění praktických činností | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1201 | Orientace v učebních plánech, osnovách a dalších učebních dokumentech | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41._.0001 | obecná pedagogika | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0015 | výuka odborných disciplin | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0001 | didaktika vyučovaného oboru | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
b03 | Numerická způsobilost | 3 |
b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 2 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 5 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 4 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 4 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 4 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 5 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 5 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 4 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 4 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 3 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 4 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.