Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 102562

Manažer marketingu

Manažer marketingu řídí marketingové aktivity firmy. Řídí, koordinuje a podílí se na marketingovém výzkumu, plánování výrobků a trhů, tvorbě cen, distribuční politice, podpoře prodeje a plánování služeb zákazníkům.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: marketing
Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program
Alternativní názvy: Marketingový manažer, Marketing Manager
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Vedení oddělení marketingu.
  • Příprava a koordinace marketingových strategií.
  • Tvorba marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace).
  • Vyhodnocování efektivity marketingových činností.
  • Analyzování prodeje a trhů včetně pravidelného monitorování.
  • Vyhledávání a vyhodnocování příležitostí na trhu.
  • Komunikace s médii, distribuce tiskových zpráv, public relations.
  • Rozhodování o vzhledu a náplni propagačních materiálů.
  • Zabezpečování efektivní distribuce marketingových materiálů.
  • Sestavování a vyhodnocování SWOT analýzy.
  • Získávání informací o potenciálu trhu, konkurenci, požadavcích zákazníků a produktech.
  • Řízení marketingových průzkumů.
  • Reprezentování organizace na veletrzích, výstavách, jednáních s obchodními partnery, klíčovými zákazníky a dalšími subjekty.
  • Komunikace s dalšími odděleními organizace a koordinace marketingových aktivit napříč organizací.

CZ-ISCO

  • 12213 - Řídící pracovníci v oblasti marketingu
  • 24311 - Specialisté v oblasti marketingu
  • 1221 - Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech
  • 2431 - Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020

Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech (CZ-ISCO 1221)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 39 220 Kč 98 245 Kč 238 519 Kč 44 443 Kč 63 784 Kč 96 507 Kč
Středočeský kraj 17 877 Kč 70 153 Kč 169 141 Kč - - -
Jihočeský kraj 30 071 Kč 67 750 Kč 138 249 Kč - - -
Plzeňský kraj 45 474 Kč 78 506 Kč 136 007 Kč - - -
Karlovarský kraj 38 901 Kč 66 693 Kč 105 250 Kč - - -
Ústecký kraj 35 903 Kč 58 691 Kč 148 034 Kč - - -
Liberecký kraj 30 431 Kč 68 044 Kč 136 167 Kč - - -
Královéhradecký kraj 34 912 Kč 61 710 Kč 119 331 Kč - - -
Pardubický kraj 34 425 Kč 64 187 Kč 148 146 Kč - - -
Kraj Vysočina 27 380 Kč 69 465 Kč 164 372 Kč - - -
Jihomoravský kraj 33 846 Kč 74 546 Kč 172 220 Kč - - -
Olomoucký kraj 34 385 Kč 64 726 Kč 134 956 Kč - - -
Zlínský kraj 33 173 Kč 61 448 Kč 124 110 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 31 985 Kč 71 551 Kč 136 120 Kč - - -

Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu (CZ-ISCO 2431)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 34 795 Kč 53 979 Kč 115 787 Kč - - -
Středočeský kraj 29 679 Kč 52 358 Kč 109 905 Kč - - -
Jihočeský kraj 31 158 Kč 50 913 Kč 102 010 Kč - - -
Královéhradecký kraj 26 646 Kč 32 330 Kč 76 222 Kč - - -
Pardubický kraj 26 982 Kč 37 353 Kč 65 519 Kč - - -
Jihomoravský kraj 23 870 Kč 39 934 Kč 74 377 Kč - - -
Olomoucký kraj 34 082 Kč 46 390 Kč 62 383 Kč - - -
Zlínský kraj 25 705 Kč 41 669 Kč 78 174 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 27 265 Kč 44 780 Kč 100 076 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
1221 Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech 74 546 Kč 58 351 Kč
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu 51 009 Kč 40 209 Kč
12213 Řídící pracovníci v oblasti marketingu 74 920 Kč -
24311 Specialisté v oblasti marketingu 52 216 Kč 41 353 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu http://data.europa.eu/esco/isco/C2431

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Duševní zátěž x
Pracovní doba, směnnost x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management 6208T

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie 62xxT
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program v oboru ekonomika a management 6208R

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.C.2226 Reprezentace zájmů organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.5152 Vyhodnocování názorů veřejnosti na vybraná témata (vedení statistik, přehledů apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.6021 Provádění analýz marketingu, vývoje trhu, mezinárodních obchodních vztahů a obchodní činnosti 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.2191 Koordinace všech způsobů reklamy i propagace ve firmě, a to i koordinace propagačních činností s ostatními úseky firmy (např. s obchodním, ekonomickým, výrobním, provozním apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2066 Určování zásad marketingového výzkumu včetně jednotlivých analýz (např. výrobkové analýzy, analýzy zákazníka, konkurence distribuce, makroprostředí apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.2041 Koordinování a tvorba marketingové politiky 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2014 Zpracovávání marketingové strategie podniku (podle velikosti a charakteru podniku, podle charakteru výrobků, podle zákazníka, podle značky apod.) 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.3011 Zpracovávání marketingových auditů 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.2151 Zpracovávání mediální politiky a koncepce mediálních strategií organizace, státních úřadů, orgánů územně samosprávních celků, vlády, prezidenta republiky, parlamentu apod. 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.6022 Analyzování a monitoring trhu, vývojových trendů a odbytových příležitostí organizace 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
i51.C.5132 Reprezentace organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 7 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0001 marketing obecně 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0002 trh, jeho subjekty a chování 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0003 průzkum trhu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0004 marketingové plánování 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0001 management obecně 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0013 management pro střední manažery 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0022 obchodní vyjednávání 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
i51._.0002 zásady vedení pracovního kolektivu 6 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 4
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 4
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 4
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 5
4.4 Kompetence k řešení problémů 5
4.5 Kompetence k samostatnosti 5
4.6 Kompetence k výkonnosti 5
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
1.2 Kompetence k flexibilitě 5
1.3 Kompetence ke kreativitě 4
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 4

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.