Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 15415 |
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Speciální pedagog provádí pedagogickou, diagnostikační, terapeutickou, logopedickou a poradenskou činnost.
Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
Odborný podsměr: | základní, střední a vyšší vzdělávání |
Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
Alternativní názvy: | Logoped |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | - | - | - | 32 756 Kč | 37 728 Kč | 48 622 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | 32 683 Kč | 37 712 Kč | 49 019 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | 33 384 Kč | 37 758 Kč | 46 122 Kč |
Plzeňský kraj | 26 939 Kč | 43 764 Kč | 68 681 Kč | 32 860 Kč | 37 663 Kč | 47 746 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 32 673 Kč | 38 657 Kč | 50 622 Kč |
Ústecký kraj | 27 584 Kč | 40 870 Kč | 59 463 Kč | 32 744 Kč | 37 929 Kč | 47 305 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 32 023 Kč | 38 014 Kč | 45 790 Kč |
Královéhradecký kraj | - | - | - | 32 413 Kč | 37 411 Kč | 45 734 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 33 500 Kč | 37 493 Kč | 44 969 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 32 588 Kč | 38 116 Kč | 48 193 Kč |
Jihomoravský kraj | 25 724 Kč | 35 107 Kč | 68 855 Kč | 31 819 Kč | 37 157 Kč | 47 051 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 32 079 Kč | 37 588 Kč | 47 357 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 31 579 Kč | 37 367 Kč | 45 375 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 32 955 Kč | 38 110 Kč | 48 076 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2359 | Specialisté a odborní pracovníci v oblasti výchovy a vzdělávání jinde neuvedení | 36 319 Kč | 37 563 Kč |
23591 | Speciální pedagogové | - | 45 615 Kč |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | x | ||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x | |||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru speciální pedagogika | 7506T |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program ve skupině oborů pedagogika, učitelství a sociální péče | 75xxT | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program ve skupině oborů obory z oblasti psychologie | 77xxT | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru pedagogika | 7501T |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.D.2511 | Tvorba obecných metod ve výchově a vzdělávání v oblasti volného času dětí a mládeže | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2513 | Tvorba programů integrace a inkluze dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2514 | Vytváření programů sociální rehabilitace pro zdravotně postižené | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.4511 | Provádění pedagogických vyšetření | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.6511 | Diagnostika studijních předpokladů dětí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6811 | Používání speciálních metod pro kompenzaci příslušného postižení | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6812 | Provádění psychoterapie ve skupině dětí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6813 | Podpora rozvoje osobnosti postiženého dítěte rozvíjením těch jeho schopností a dovedností, v nichž je předpoklad, že by mohl být úspěšný | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6821 | Provádění protidrogové prevence | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41.C.6822 | Provádění multikulturní výchovy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41.C.6823 | Provádění výchovy proti šikaně | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
k13._.0049 | logopedie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41._.0001 | obecná pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0021 | řešení výchovných problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0022 | řešení studijních problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0007 | speciální pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0062 | psychopedie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41._.0063 | somatopedie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0065 | výchova a vzdělávání dětí se smyslovými vadami | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41._.0066 | integrace postižených dětí mezi děti nepostižené | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0001 | didaktika vyučovaného oboru | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0002 | hodnocení, testování a měření ve vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0003 | pedagogické projektování a vývoj kurikula | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j31._.0011 | psychodiagnostika | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0021 | pedagogická psychologie | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0067 | vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 3 | |
5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 1 | |
5.1 | Řešení technických problémů | 2 | |
4.4 | Ochrana životního prostředí | 2 | |
4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 2 | |
4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 2 | |
4.1 | Ochrana zařízení | 2 | |
3.3 | Autorská práva a licence | 3 | |
3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 3 | |
3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 3 | |
2.4 | Netiketa | 3 | |
2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.