Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 15415 |
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Speciální pedagog provádí pedagogickou, diagnostikační, terapeutickou, logopedickou a poradenskou činnost.
Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
Odborný podsměr: | základní, střední a vyšší vzdělávání |
Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
Alternativní názvy: | Logoped |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | - | - | - | 37 178 Kč | 43 456 Kč | 56 822 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | 36 517 Kč | 42 262 Kč | 53 028 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | 36 763 Kč | 42 066 Kč | 52 728 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | 37 017 Kč | 43 185 Kč | 56 266 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 36 777 Kč | 43 107 Kč | 56 898 Kč |
Ústecký kraj | - | - | - | 35 973 Kč | 42 291 Kč | 53 711 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 36 760 Kč | 42 449 Kč | 52 734 Kč |
Královéhradecký kraj | - | - | - | 36 946 Kč | 42 140 Kč | 53 820 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 36 246 Kč | 41 692 Kč | 50 984 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 36 318 Kč | 42 589 Kč | 53 082 Kč |
Jihomoravský kraj | - | - | - | 35 639 Kč | 41 899 Kč | 53 028 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 36 529 Kč | 42 436 Kč | 52 781 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 34 966 Kč | 41 504 Kč | 51 707 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 36 448 Kč | 42 631 Kč | 53 103 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2359 | Specialisté a odborní pracovníci v oblasti výchovy a vzdělávání jinde neuvedení | 43 658 Kč | 42 155 Kč |
23591 | Speciální pedagogové | - | 49 655 Kč |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | x | ||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x | |||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru speciální pedagogika | 7506T |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program ve skupině oborů pedagogika, učitelství a sociální péče | 75xxT | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program ve skupině oborů obory z oblasti psychologie | 77xxT | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru pedagogika | 7501T |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.D.2511 | Tvorba obecných metod ve výchově a vzdělávání v oblasti volného času dětí a mládeže | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2513 | Tvorba programů integrace a inkluze dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2514 | Vytváření programů sociální rehabilitace pro zdravotně postižené | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.4511 | Provádění pedagogických vyšetření | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.6511 | Diagnostika studijních předpokladů dětí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6811 | Používání speciálních metod pro kompenzaci příslušného postižení | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6812 | Provádění psychoterapie ve skupině dětí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6813 | Podpora rozvoje osobnosti postiženého dítěte rozvíjením těch jeho schopností a dovedností, v nichž je předpoklad, že by mohl být úspěšný | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6821 | Provádění protidrogové prevence | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41.C.6822 | Provádění multikulturní výchovy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41.C.6823 | Provádění výchovy proti šikaně | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
k13._.0049 | logopedie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41._.0001 | obecná pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0021 | řešení výchovných problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0022 | řešení studijních problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0007 | speciální pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0062 | psychopedie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41._.0063 | somatopedie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0065 | výchova a vzdělávání dětí se smyslovými vadami | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j41._.0066 | integrace postižených dětí mezi děti nepostižené | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0001 | didaktika vyučovaného oboru | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0002 | hodnocení, testování a měření ve vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0003 | pedagogické projektování a vývoj kurikula | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j31._.0011 | psychodiagnostika | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0021 | pedagogická psychologie | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0067 | vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 3 | |
5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 1 | |
5.1 | Řešení technických problémů | 2 | |
4.4 | Ochrana životního prostředí | 2 | |
4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 2 | |
4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 2 | |
4.1 | Ochrana zařízení | 2 | |
3.3 | Autorská práva a licence | 3 | |
3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 3 | |
3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 3 | |
2.4 | Netiketa | 3 | |
2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.